پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250838
دولت در مقابل بدعهدي امريکا در برجام چه موضعي گرفت/ مقصر اصلي اين وضع اقتصادي براي مردم چه کسي است
تاریخ انتشار : 1400/04/25 13:57:24
نمایش : 1255
امام‌جمعه موقت شهر فارسان گفت: در اين چند سالي که امريکا از برجام خارج شد و اروپا به هيچ تعهدي عمل نکرد دولت در مقابل اين بدعهدي چه موضعي گرفتيد و چه‌کاري براي مقابل به‌مثل انجام دادند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام مسلم رضايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: نهم و دهم ذي‌الحجه به‌عنوان روزهاي انتهايي چله موسوي، جشنواره تجلي هدف خلقت انسان در دو مرحله معرفت و قرابت، در دو روز عرفه و قربان است غايت خلقت انسان و نيل او به مقام قرب الهي است.
 
وي افزود: اين هدف خلقت به‌قدري مهم است که اساساً جهنم که بدترين جاي عالم هستي است در نسبت با عدم تحقق اين هدف خلقت قابل‌تحمل‌تر است؛ و بيان اميرالمؤمنين ع در دعاي کميل گويايي همين حقيقت است.
 
وي تصريح کرد: شوراي نگهبان با حکم امام و انتصاب شش نفر از فقها در تاريخ 26 تيرماه 1359 رسميت يافت امام خميني ره فرمودند: تشخيص شوراي نگهبان مخالف قانون نيست، مخالف اسلام هم نيست بلکه ميزان است همه بايد بپذيرند. مقام معظم رهبري فرمودند: شوراي نگهبان براي نظام اهميت حياتي دارد يعني حقيقتاً بودونبود شوراي نگهبان به معني بودونبود نظام جمهوري اسامي است.
 
وي بيان داشت: در اين نکته هيچ ترديدي نيست اين نهاد انقلابي چنان محکم و خوب عمل کرده است که در سال‌هاي متمادي ديده‌ايم که همه دشمنان خارجي و منافقين و غرب‌گرايان داخلي هميشه دنبال تخريب کردن اين نهاد انقلابي بوده‌اند.
 
وي تصريح کرد: رئيس‌جمهور محترم روز چهارشنبه مطالبي را بيان کردند که به نکاتي از اين مطالب اشاره مي‌کنيم. ايشان گفتند مشکلاتي که امروز وجود دارد در حوزه واردات است چرا که واردات به‌موقع انجام نمي‌شود اگر مشکل در مرغ داريم به خاطر تأخير در واردات است اگر در برنج، گندم و غيره مشکلاتي داريم چون خودکفا نيستيم اگر خودکفا بوديم حق با شما بود اگر ما در خشکسالي خودکفا نيستيم پس بايد واردات داشته باشيم.
 
ايشان در ادامه گفتند: اگر امريکا يک گل زده ما دو گل زده‌ايم را سخته مان است که وقتي پيروز مي‌شويم کف بزنيد و تشويق کنيد اين جناح و آن جناح و اين دولت و آن دولت ندارد اگر اصل 60 قانون اساسي حاکم بود لطمه نمي‌خورديم. اگر اصل 60 قانون اساسي در 11 آذر شکست نمي‌خورد تمام تحريم‌ها برداشته مي‌شود. امروز يک سفره آماده پهن‌شده است کار آماده‌شده فرصت را از دولت دوازدهم گرفتند اميدوارم دولت سيزدهم بتواند کار را تکميل کند.
 
امام‌جمعه موقت نکاتي را در مورد سخنان رئيس‌جمهور گفت: واردات کالا دست دولت است و خود شما بايد پاسخگو باشيد که چرا واردات با تأخير انجام مي‌شود. اخبار بسياري رسيده که چندين هزار تن کالاهاي موردنياز مردم در گمرکات کشور چندين ماه و سال است که مانده‌اند و در حال فاسدشدن هستند.
 
وي افزود: چرا ما در سال‌هاي گذشته در بسياري از اقلام اساسي خودکفا بوديم و الان مشکل‌داريم چون شما نگاه به داخل و توليد داخل و خودکفايي در اين هشت سال نداشتيد؛ و فقط نگاه شما به چند کشور خارجي بود که همه توانشان را براي نابودي کشور ما به کار بسته‌اند.
 
وي تصريح کرد: شما و دولتتان همه مشکلات کشور را در اين هشت سال به گردن ديگران انداختيد همه را مقصر جلوه داديد غير از خودتان، شما مقصر اصلي اين وضع اقتصادي براي مردم هستيد چرا به‌جاي پاسخ‌گويي و عذرخواهي از مردم همه را به‌غيراز خودتان مورد اتهام قرار مي‌دهيد.
 
وي اظهارداشت: اگر در 11 آذر قانون اقدامات راهبردي مجلس شوراي اسلامي براي لغو تحريم‌ها نبود الان 4 کشور حاضر به مذاکرات وين نمي شودند در اين چند سالي که امريکا از برجام خارج شد و اروپا به هيچ تعهدي عمل نکرد شما در مقابل اين بدعهدي چه موضعي گرفتيد و چه‌کاري براي مقابل به‌مثل انجام داديد.
 
وي در پايان گفت: اين سفره آماده‌اي که شما گفتيد اي‌کاش بيان مي‌کرديد که چه چيزهاي را در داخل اين سفره آماده کرده‌ايد به‌جز مشکلات اقتصادي و تورم و گراني

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html